fredag 2 september 2016

Två tröjor

 
Två tröjor är klara!
Först och till vänster är Elinkoftetröjan. Blandade garner, blev jättemånga trådar att fästa. Men jag är nöjd med den och tror den kommer bli en favoritmyströja i höst. Eller redan nu. Det är höst nu.
Andra tröjan, den till höger, är linnetröjan som jag kämpat med i stickmaskinen.
Jag stickade bitar som jag sen klippte ut och sydde ihop på overlocken. Garnet är gammalt (alltså jättegammalt!) handspunnet lingarn och tröjmönstret kommer från Annandesign.
Eller ja, linnetröjan är egentligen inte riktigt färdig än, jag ska färga den med ljung också. Det gnager mig lite bara att sytråden inte kommer att färgas eftersom den är i polyester. Antingen kommer det bli en snygg kontrast, eller kommer det se ut som en misslyckad färgning. Men men, det får vi se.
 

2 kommentarer:

Nyster sa...

Spännande med lintröjan! Bra kämpat, både med den och trådfästningen :) Ser fram emot att följa färgningen!

mc-chick sa...

Tack! Ja, det var lite svettigt på båda tröjorna. :P Men nu är jag ju nöjd. Hade tänkt färga i veckan men tiden räckte inte till. Blir nog lite längre fram. Har plockat ljung, så det är bara att köra när andan faller på och tiden finns. :D