lördag 2 april 2016

Basplagg


Om man som jag, har bestämt sig för att inte köpa några kläder utan att sy själv. Då kan det vara bra att få lite struktur på garderoben.
Jag funderade lite på vilka kläder jag behöver och vad jag använder. Jag kom fram till att det vore bra att börja med en basgarderob. Hittills har jag mest sytt vad jag tyckt varit kul, men kanske inte alltid användbart.
Så jag köpte svart ekotrikå i bomull. Nu har jag sytt tre toppar, en långärmad, en kortärmad och ett linne. Ett par tights och ett par trosor.
De här plaggen är långt ifrån perfekta, men jag är nöjd och kommer förändra och förbättra varje nytt plagg jag syr.
Nu ska jag ta en ny funderare och bestämma vad nästa steg i min strukturerade garderob blir. Under tiden finns ju utrymme för okynnessömnad, ogenomtänkta och roliga plagg! :D

Inga kommentarer: