torsdag 28 januari 2016

Sytt!

Jag har sytt ett par springtights! Mina gamla var helt utslitna och istället för att köpa ett par så sydde jag själv. Har inte provsprungit dom än, jag har ont i knät. Men jag hoppas jag ska springa skiiitfort i dom!
Mönstret kommer från ottobre höst/vinter-15. Det enda jag ändrade var att korta längden en bit.

Nu när jag satt här så kom jag ju på att jag borde sytt i fickor i dom... Nåja, det får bli nästa gång!

Jag har också bytt dragkedja i en jacka idag. Inte det roligaste att göra, men det känns bra att laga saker. :D

Hm, kanske syr jag i en liten fickpåse på insidan bara...

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Jag har sytt en liten fickpåse på mina springtights när jag sytt. Då har jag även fått användning av mina superkorta vintage-dragkedjor.
Lycka till med dina snabba byxor!

mc-chick sa...

Ja, får se om jag kan hitta en liten dragkedja, annars får det bli en knapp kanske. Har inte testsprungit tightsen än, blir kanske nästa vecka. :)