lördag 30 mars 2013

Klippt o stickat

Nu har jag klippt i mitt fina tyg, och börjat sy. Det är en otrolig lyx att få sy i detta fantastiska tyg! 

Sen råkade jag spontananmäla mig till Sock Madness på ravelry.
Detta är det första paret sockor, mönstret heter Sockdolager. Skojiga att sticka. Dom blev lite för stora för mig så dom fick nytt hem.
 
 

 
Andra mönstret heter Flying Dutchman och har en båt på sig. Det här var ett nytt sätt att sticka för mig. Jag är inte helt säker på hur det gick till men helt plötsligt var där en båt iaf. Jättekul! Jag har gått vidare till nästa omgång också även om det var precis. Nu får jag öka tempot om jag ska hänga med.
Som tur är har jag påsklov nu. :)

2 kommentarer:

Eva S sa...

Om jag hade lyckats få till eget tyg vet jag inte om jag skulle våga klippa i det. Å andra sidan är det ju ingen vits att ha tyg ligga till ingen nytta. Måste nästa kännas högtidligt att få klippa i det. Ser verkligen fram mot att få se det färdiga alstret!

mc-chick sa...

Ja, högtidligt är nog rätta ordet. Helt fantastiskt!