fredag 3 augusti 2012

Morotsmössa


Mössa i flerfärgspatentstickning med flätor. Puh, det var en utmaning. Jag hittade en bra beskrivning hur man skulle göra i Designer Knitting fall -11.
Garnet är Skimmer som jag färgat med krapp och renfana+indigo.

Mössan blev tyvärr för lång, så jag måste antingen repa upp o göra minskningarna tätare, eller använda den med resårkanten uppvikt. För jag tycker egentligen resåren är lite för lång ändå. Det kanske också skulle gå att repa upp resåren?
Men jag ska sova på saken och ta beslut i saken senare. Förhoppningsvis behöver jag inte använda den riktigt än.

3 kommentarer:

krakel sa...

Fin mössa. prova att färga med vassvippor. Enkelt och blev fin färg.Men jag är iofs grönnörd.

garnlivet sa...

Fin mössa och jag hoppas att du inte behöver använda den än på ett tag :)

mc-chick sa...

Tack! :)