torsdag 31 december 2015

Med god marginal

Med gott om tid kvar på året så är ruttröjan klar. Det fanns till och med solljus kvar att fotografera i!
Mönstret jag utgått ifrån är Checks and Balances. Men jag har stickat den uppifrån och ner med raglan. Min snygga pose till vänster är ett försök att illustrera insidan av ärmen. Att jag låtit raglanmaskorna följa med hela vägen. Likadant i sidorna. Jag tycker det är ett bra sätt när man vill göra ökningar eller minskningar, att bryta av mönstret med en "söm" när det ändå inte går jämt ut. Och så kan man gömma ökningar och minskningar där.
Garnet är Gästrike 2-trådigt, det gröna har jag
färgat själv.
Den är kanske lite i tightaste laget. Visserligen ville jag ha den som en figurnära tröja, men som sagt lite väl tight.
Men jag är väldigt nöjd ändå, och framför allt nöjd att den blev färdig till slut, jag började med den i september -13.
Så, med ett ufo mindre är det snart dags för nytt år och nya stickningar!

Gott Knit År!

Inga kommentarer: