torsdag 6 februari 2014

Crush my heart

 Det här var en snabbstickad o rolig kofta, perfekt nu till våren. Som kommer snart?

Men mönstret från drops är inte så utförligt. Bara halva koftan och sen sticka likadant fast tvärtom.

Jag har använt kaunis regnbågsgarn och gästrike 2-trådiga. Jag har ingen lust att använda ett garn med nylon i till en tröja, som det står i mönstret. Alpacka är jag inte heller jätteförtjust i.
Jag vill ha ull!

Jag är väldigt nöjd med koftan, tror det blir en favorit.


5 kommentarer:

Sonia sa...

Vad fin den blev.

mc-chick sa...

Tack! :)

Anonym sa...

Du har fått dina förkortade varv så snyggt! Hur har du gjort? Jag har börjat på vänster bakstycke. Första "ettappen" med förkortade varv har jag gjort med wrap-and-turn. Blev bra. Men gör du vidare? När du ska sticka åt andra hållet. Himla skit att jag skulle vara för korkad för detta….

Stina

Anonym sa...

Du har fått dina förkortade varv så snyggt! Hur har du gjort? Jag har börjat på vänster bakstycke. Första "ettappen" med förkortade varv har jag gjort med wrap-and-turn. Blev bra. Men gör du vidare? När du ska sticka åt andra hållet. Himla skit att jag skulle vara för korkad för detta….

Stina

mc-chick sa...

Jo, jag gjorde också wrap&turn. På andra delen tog jag av garnet o började från andra sidan har jag för mig, nu är det ju ett tag sen jag gjorde den så jag kommer inte riktigt ihåg. Men jag har sett att drops har lagt ut ett mer utförligt mönster nu. Kolla det om du inte redan gjort det. Hoppas du får ihop det till slut, ursäkta ett sent och ganska dåligt svar. :P