tisdag 15 mars 2011

Återbruk

Förra veckans återbruk resulterade i en väska.
Kommer ni ihåg Good girls bad ass koftan jag stickade för två år sen? Den tappade formen och blev för stor, så jag körde den i tvättmaskinen. Den blev lite bättre då, men jag använder den aldrig. Synd på döskallemotivet på ryggen tänkte jag. Så klipp klipp.... :-)



Och kommer ni ihåg den här då?



Stickad döskallekofta med iron maiden t-shirt stickväska.
Fickor på insidan, ett blommigt band i överkanten och fodrad med ett gammalt lakan.



Den är redo att fyllas med nya stickprojekt!

Så något annat.
Nya spinnrocken får heta Freja.

4 kommentarer:

Heldri sa...

Fräckt! Döskallemotivet är sååå snyggt så jag förstår verkligen att du ville återanvända det.

mary-ann sa...

häftig!!

Sonia sa...

Jättesnygg väska. Det är helt rätt
att återanvända. Man ska alldrig
kasta något. Det har du nog med
dig hemifrån. från Sonia

The Willow Fairy sa...

Urläcker - lite avis blir man när man kikar in här och ser hur mkt fint som blir till. Jag hinner inte kommentera allt och läser inte så ofta just nu, men nu har jag suttit och läst och bläddrat med njutning blad de senaste inläggen. Tack för njutningen :-)