lördag 8 maj 2010

Logik

Jag stickar ärmar nu på hemlisen. Då använder jag 2.5 mm stickor och magic loop. Men kabeln på stickan är bara 60 cm och den börjar bli för kort nu när jag gör massa ökningar. 2,5 mm rundstickorna går inte att byta ut kabeln för den är fast.
Jag har en 2,5:a till, som är längre. Den sitter däremot i en (ännu obloggad) socka, som jag då måste sticka färdigt innan jag kan sticka färdigt ärmen.

Alltså började jag på en kofta istället. :-)



Mönstret är Stardust. Garnet är purelife ekoull från Rowan, som att sticka i smör, och stickor 4 mm. Hade garnet i stashen, det skulle bli en annan kofta men bidde ett par vantar, så jag hade mycket kvar.
Jag behöver faktiskt en kofta! Till mina nyshoppade kläder, lite söta toppar som man inte kan ha luvtröja till. Så det så!
Jag ska göra mönstret lite annorlunda, ta bort knytgrejen och sätta dit knappar istället.

Logiskt, eller hur!!

7 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det är ju bra att ha en anledning till att börja på nåt nytt. ;P
*busar lite med dig*
:)

Nadja sa...

du är helt klart mästare på att ha en anledning till att börja på en ny kofta ;)

umbra stickspår sa...

:-)

The Willow Fairy sa...

Stardust ser fin ut. Den skulle man kunna tänka sig. Letar efter en liten top/cardigan (650m garn) men i stickor 3 snarare än 4. Har du några förslag? Man skulle ju kunna ha en liten tråd kidsilk med som utfyllnad kanske...

mc-chick sa...

Hehe koftor kan man alltid börja på.

Willow- jag håller utkik om jag springer på nåt mönster som kan passa. :-)

The Willow Fairy sa...

Behöver man en anledning - hm räcker det med "jag var sugen"?

Har i alla fall gett efter för frestelsen att nysta upp och provsticka merinon från Fleece Artist. Har planer på en uppifrån och ner kofta med en flätstickad I-cord runt alltihopa... bloggar så småningom...

mc-chick sa...

"jag var sugen" är en av de bästa anledningarna tycker jag! :-)