tisdag 26 januari 2010

Vårstartitis

Vårstartitisen har slagit till, hårt.

Men först ska jag skriva att jag repat upp den här. Jag gillar garnet och mönstret, men ändå kändes det inte rätt. En annan tid, en annan plats kanske.

Nu vill jag sticka en Windermere från Rowan Purelife Winter collection. Jag har köpt garn till den.

Jag vill sticka den här, fast i ett annat garn. Jag har två nystan kauni i stashen, gröna nyanser. Tror det skulle passa bra. Sen har jag tänkt sticka den uppifrån och ner, och göra en "spets" bak. Alltså så den ser likadan ut bak som fram, typ. :-)

Och jag vill sticka februarisockorna i sockklubben.

Helt otippat är jag sugen på att virka en sjal.

Och den här sjalen tycker jag är helt oemotståndlig. hi hi jag skrev stånd...

Detta är bara några av de mönster jag drömmer om.
Jag längtar efter att sticka i klara regnbågsfärger. Kauni eller kanske Zauberball.

Ack, är det så att våren är på väg?

6 kommentarer:

AnJa sa...

Finns det nåt som heter Vårslutitis?? Jag får inte slutfört nånting varken stickat eller spunnet just nu. Det var många fina mönster du valde mellan! Jag har gått med i sockklubben men vågar mej nog inte på februarisockorna. De ser hejdlöst svåra ut!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hihihi, du är rolig du. ;D
Himla frän den där sista sjalen var! Ja alltihop med särskillt den tyckte jag.

Sonia sa...

Det är helt klart du har fått vår-
känslor. Så sticka på du. från
Sonia

The Willow Fairy sa...

Skönt att vet att det inte bara är jag som är rastlös med sstickorna... och den sista sjalen är som du säger oemotståndlig, tror minsann att det bor en romantiker i dig ändå...

Eva S sa...

Den sista oemotståndliga är verkligen läcker.

Lotta sa...

Visst är In the Pink sjalen fantastisk. Jag har två nystan Zauberball som bara ligger och väntar på att rundstickan ska bli ledig...