onsdag 27 januari 2010

Tå upp!


Det blev februarisockorna jag började på igår.
Stickar i Regia Silk och stickor 3.25 mm. Jag stickar storlek S, men jag tror dom kan bli lite för stora iaf.
Enligt mönstret stickas dom från tån o upp. Det är kul, jag har bara gjort det en gång förut.
På bilden har jag stickat första diagrammet och när jag skulle börja på andra diagrammet blev det tillfälligt stopp. Man ska ha 34 maskor på ovansidan av foten, och jag hade bara 32. Efter lite klurande och Ravelrysurfande, kom jag fram till att man skulle flytta två maskor från undersidan av foten till ovansidan, en i varje kant. Och då blev det oxå rätt antal maskor på undersidan. Kan väl tycka att det borde stått i mönstret, men well well. Nu är jag ju på rätt track igen. Och som sagt så gällde ju detta stl S.
Snön vräker ner ute...

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Vad avundsjuk jag blir. Vi fick regn igår som gjorde all snön slaskig och som sedan frös under natten...