måndag 4 januari 2010

Resistance is futile when startitis strikes...

Jag hade ju bestämt mig att skulle sticka på Lady Rowena tills hon var klar. Men startitisen är svår, och jag gillade januarimönstret i sockklubben.
Jag tänkte sticka sockorna i regia silk som det står i mönstret. Men sen hittade jag det här godiset i min stash. Kunde inte motstå. Jag längtar redan efter att kunna sticka restgarnssockor i detta garnet, konstigt va? Redan innan jag stickat ett "ordinarie" par. :-)

Colinette Jitterbug i härliga lila nyanser. Det är lite tjockare än regia silk, men jag stickar hårt på stickor 2.5 och tror det blir bra. :-)
Jag trasslade till det ordentligt när jag skulle nysta upp garnet. Jag vet mycket väl att om man inte håller koll på härvan när man nystar så blir det trassel. Men ändå...
Nu är jag fast besluten om att laga min nystvinda. Innan nästa härva ska nystas... :-)

6 kommentarer:

Sonia sa...

Hi Hi Det är inte lätt att nysta
garn. Från Sonia

MammaPuhStickar sa...

Supersnyggt garn. Trist är det att nysta garn för att inte tala om vad maken tycker som alltid får agera garnvinda. ;-)

garnlivet sa...

Har oxå en garnvinda som behöver lagas...å en vännina i Norge har det likaså... verkar vara ett globalt problem ;)

mc-chick sa...

Man kanske bara ska köpa garn som redan är i nystan...

Eva S sa...

Startitis är en svår åkomma. Undrar om det finns vaccin? Drabbades svårt under hösten och hoppas ;) hålla mig "frisk" under våren.

mc-chick sa...

Bara man inte blir för "frisk". Lite startitis är nog hälsosamt, bara inte för mycket. :-)