söndag 10 januari 2010

Lady Rowena!

Hon är klar!


Mönstret är Mr Greenjeans, och garnet är Heavens Hand. Knapp från mammas knappskatt.
Nu ligger hon o blockas. Hoppas den värsta ojämnheten försvinner i blockningen. Garnet är ju froggat och var väldigt lockigt. Så det har jag lärt mig, att om jag ska återanvända garn, så ska jag härva upp det och tvätta först.
Jag ska ta bättre bilder när hon torkat och jag har fixat håret. En annan dag alltså. :-)
Nu ska jag ägna lite uppmärksamhet till Sylvi igen.

6 kommentarer:

Nadja sa...

hon ser jättefin ut! och finare blir hon säkert när hon är färdigblockad. :)

Sonia sa...

Snygg, och hälrlig färg. Denhär
kommer du säkert att använda.
från Sonia

~●Helena Pettersson●~ sa...

Som Sonia sa; Snygg och härlig färg! :)

The Willow Fairy sa...

Vackert juleröd - piggar upp vilken grå vardag som helst

MammaPuhStickar sa...

Superfin tröja. Härlig färg.

mc-chick sa...

Tack allihopa!