fredag 12 juni 2009

Luvtröja


Idag har jag varit på Umbra och köpt härligt Malabrigo chunky. Och ja, det är samma färg som den andra tröjan jag håller på med, fast det här garnet är tjockare. Jag gillar lila. :-)
Detta ska bli en.. trumvirvel.. LUVTRÖJA!! :-D
Mönstret kommer från Vogue knitting höst -08. Flätan är på ryggen och den stickas runt, nerifrån. Jag har stickat upp ett nystan nu, det går fort med tjockt garn. :-)

Eftersom jag konstaterade i ett tidigare inlägg, att jag är en luvtröja kajnd of görl så är det ju självklart att jag ska sticka en. Spetssjalar be gone!

I morgon är det ju wwwkipday! Det ser jag fram emot jättemycket!!

Nu ska jag nysta en härva till och sticka vidare. F ö har min nystvinda kapitulerat, så jag får ha härvan mellan knäna. Men det går ju bra med så här tjockt garn.

3 kommentarer:

Sonia sa...

Snyggt med flätor. från Sonia

~●Helena Pettersson●~ sa...

Den blir nog bra. :) Jag har en massa luvtröjor också och tycker det är snyggt, fast senaste 1-2åren så får jag ibland ont i nacken av dem, är väl lite klen.. Sen kan mitt långa hår bli lite jobbig kombi med luva.. men som sagt det är snyggt med luvtröjor! :)

mc-chick sa...

It´s all luuve...