tisdag 19 maj 2009

Blomsterkoftan returns!!

Kommer ni ihåg den här? Blomsterkoftan som jag stickade förra året, som jag blev så missnöjd med att jag lipade.
Idag kände jag att jag behövde ha en sommarkofta på mig, och jag började tänka förbjudna tankar på att sticka en i bomull.
Men så kom jag å tänka på Blomsterkoftan. Vatt thö häll jag provar den. Grävde fram den ur UGH-högen. Och den passade like a smäck!! Den har verkligen gosat till sig i garderoben, och dom där milen i joggingspåret har gjort sitt till. Idag, ett år och två dagar efter jag började sticka på den har jag använt den för första gången och det känns som den kommer bli en favorit i sommar!









2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

tänk så det kan bli! Lavendelfin är den!

Jag går på lärarprogrammet där jag för tredje terminen i rad läser slöjd just nu. vid gbgs universitet läser man slöjd som ett ämne, i hårda och mjuka material. Himla bra utbildning ;-)

/J

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hur fin som hellst ju! :) Jag gillar särskillt blomman i nacken.

Glömt säga att din candle flame blir så fin också. Är de där candle flame svåra?
(Det är som vanligt, vill sticka en massa som jag inte hinner med bl.a. en candle flame.)