tisdag 3 mars 2009

Bluenerds


Blåmesen ska bli ett par Knotty Gloves. Jag ska göra om mönstret lite, så att flätan hamnar på ovansidan av handen och korta mudden så dom passar mina händer. Oh fick just en lysande idé. Sen kan jag ju ha dom här vantarna när jag fågelskådar! För jag har aldrig sett nån kungsfiskare tex, o så kan man ju inte ha det. Eller räcker det att se ull som heter kungsfiskare för att få kryssa av i fågelboken? :-)
Tillbaka till Blåmesen (blåmes har jag sett irl faktiskt), det här nystanet nystade jag så att man skulle kunna dra garnet från mitten oxå och det funkar hittills. Inget trassel än. :-) Jag stickar båda vantarna samtidigt med magic loop, och sticka 2,5 mm. Så randningen kommer inte bli exakt, men det gör inget jag tror dom blir fina ändå!!
Och jag tycker det är så lyxigt att sticka i egenspunnet garn!!! :-D
Lite träning oxå.
Mitt 4 veckors springschema är nu slut, så nu ska jag trappa upp träningen!
Jag har gjort ett 10 veckors springschema, och sen ska jag springa en mil på 40 min. (yeah right). Ett högt mål, det ska bli intressant att se hur nära jag kommer. :-)

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det blir nog fina vantar. :)

Anonym sa...

Det vantmönstret är jättefint. Spännande med ditt springschema. Följer gärna dina framsteg på bloggen. Jag tänkte också ge mig ut i springspåret, men vill ha mer vår innan jag ger mig ut.

Janette Millbom sa...

det kommer nog bli superduper

Anonym sa...

Jag ska oxå ta itu med joggandet så fort snön försvunnit eller det åtminstone blir plusgrader... anväder löpband på gym nu på vintern men det är inte samma sak. Promenerar hellre...