söndag 8 februari 2009

Tröjan

Ja, då är jag igång med tröjan igen, efter en hel del problem.
När jag stickade första varvet efter upprepningen och upplockningen, så fick jag inte flätan till att stämma, så jag "fixade" till den... Men sen kom jag ju på att jag hade börjat varvet några maskor förskjutet, klart att flätan inte stämde då. Så jag fick "ofixa" den igen. Det tog hela chokladkakan och massa tålamod(varifrån tålamoden kom vet jag inte) innan allt var rätt igen.
Nu stickar jag med samma stickor som resåren och samma stl som innan, men jag stickar hårt nu. Hur bestämde jag mig för hur jag skulle göra då? hehe jag kastade en tärning...
Och det verkar bli bra nu. Men när jag provade hade jag en lite för kort rundsticka, för jag orkade inte skruva och byta kabel på de utbytbara, utan tog en annan. Följden blev... Jag fick på mig tröjan... knappt... och sen när jag skulle ta av mig den... tappade maskor... sträckt axel... nackspärr... Hm nästa gång ska jag göra det lilla extra jobbet att skruva på den långa kabeln...
Pust...


Men förkylningen är bättre iaf. Men jag vilar idag oxå. Och får nog ta lite "medicin" till kvällen... :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den början ser väll bra ut? Tack för tipset om rundsticka. Har beställt en och hoppas den kommer i morgon.
må gott