onsdag 11 februari 2009

Sticka, spinna, träna

Så här långt har jag kommit på Good Girl´s Bad Ass Cardigan II. Den är otroligt snabbstickad. Samma döskallemönster som på första, och nytt för nr 2 är en enkel fläta på ärmarna. Jag stickar med stickor 7 mm.


Sen har jag oxå spunnit klart Norra Ishavet, det är så läckert!


Och börjat spinna Blåmesen. Det här ska jag försöka spinna tunnt, har jag tänkt. Ullen är glansig o fin, tror det kommer bli superfint garn! :-)


Sen kom ull som jag beställt från Spinspiration idag oxå. Den ullen har jag tänkt prova att färga själv innan jag spinner den, det ska bli ett spännande projekt. :-)

Jag har joggat en liten runda idag, halsen kändes bra. Vi får se imorn hur jag mår. Förhoppningsvis bra.

5 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

:D
Tröjan verkar bli jättebra ju!
Kram!

mc-chick sa...

:-D
Sen gäller det bara att den ska passa oxå! Den är himla rolig att sticka iaf. :-)

~●Helena Pettersson●~ sa...

You´ve got mail..! ;D

Anonym sa...

Du gör sååå snygga raglansaxlar eller vad det heter... :)
Härliga färger på Norra Ishavet.Vad ska det bli av det ??

mc-chick sa...

Tack! :-)
Norra Ishavet har inte talat om än vad det vill bli.