tisdag 24 februari 2009

Grönt är skönt

Tillägg: Kolla in så fin koftan blev på Helena! :-)


Jag längtar efter våren!
Jag längtar efter morgonfuktiga sviktande skogsstigar, istället för som nu. Antingen får man pulsa i snö i mittfåran, eller halka fram i de snorhala hjulspåren. Nåväl, jag trillade inte, inga vrickade fötter eller sträckta ledband på min promenad. Solen skiner, så kanske kommer våren trots allt.
Jag kan inte hjälpa att undra, om min längtan efter våren, omedvetet har tagit sitt uttryck i mina sticken.
Igår kväll, satt jag med mitt nya projekt i knät och plötsligt insåg att jag bara stickar i grönt nu. Grönt har aldrig varit nån speciell färg för mig, har alltid gillat mer lila o blått. Men nu känns det ändå rätt bra med mina gröna garner. :-) Det är bara att gilla läget.


Mitt nya projekt är Combo Corset-T. Garnet är en ny bekantskap, Silke-Tweed från Garnstudio. Lite annorlunda, men jag tror jag kommer gilla det här garnet mer o mer.
Jag stickar den runt och jag har tänk sy dit knappar som dekoration sen. Det finns två anledningar till att jag stickar den runt. Den första är att jag gillar att sticka runt. Den andra är att jag tror om jag ska knäppa den som en kofta typ, så kommer det bli "hål" mellan knapparna och det är ju inte så snyggt.
Mars mönster i sockklubben har kommit, det är Nutkin. Har inte bestämt än om jag ska sticka dom. Men dom är väldigt fina.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med vårkänslor
från Sonia

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det är ju så kul med nya projekt. :)
P.S. Jag skickade mail för ett tag sen och nu har jag bloggat också..!

The Willow Fairy sa...

Alla färger har sin charm tycker jag och ibland vill man bara titta på en färg. Då är det bra att sticka presenter så man kan få en liten dos färg och ändå inte behöva ha på sig färgen sedan. Färg och stick-terapi i kombination.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag har skickat mail igen..!