måndag 19 januari 2009

Le koft

Nu är jag riktigt nöjd!
Visst är det lite "byls" kvar i ryggen, men det tror jag slätar till sig vid blockning.
Jag stickade med samma stickor hela vägen, så den sitter inte för tajt. :-)
Nu ska jag sticka kanterna fram, för knappar och knapphål och sen ärmarna. För jag tänkte att om jag stickar ärmarna sist så kan jag ju sticka tills garnet tar slut. I mönstret är koftan kortärmad, men jag skulle gärna ha den iaf 3/4. Jag tror nog att garnet räcker till lite längre ärmar, det känns som jag har mycket garn kvar.
Jag är så löjligt nöjd. :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Den är verkligen jättefin så jag
förstår om du är nöjd. Roligt när
det blir som man har tänkt. från Sonia

Anonym sa...

Den blev superfin! Och mönstret är så coolt! Nu vill jag också köpa garn till kofta.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Förstår att du är nöjd. :) Sketa-snygg! :D

Mia stickar sa...

Å så fin den blir!

mc-chick sa...

Tack allihopa!! :-)

Anonym sa...

Fiiin !! :)

mc-chick sa...

Tack! :-)

Anonym sa...

Åh, så snygg! Den är jättefin och kaxig :-)

Vad spännande att se hur många som får upp någon mangoplanta. Min har inte rört på sig på ett par dagar, men så har det varit lite dagsljus... peppar, peppar.

The Willow Fairy sa...

Jag skulle varit supernöjd om jag hade gjort en sån kofta. Mönstret ser nästan ut som en tatuering. Mkt fint. Grattis.

mc-chick sa...

Tackar tackar! :-)
Jag hoppas jag får upp en liten mangoväxt!
Det vore coolt att tatuera in nåt liknande mönster! Fast inte lika stort, hm tål att funderas på. :-)