onsdag 17 december 2008

Fear of the dark...

Här kommer ett för mig, ovanligt projekt. Något som jag har funderat på ett bra tag, men skjutit upp för att mina symaskinsfärdigheter är något bristfälliga.
Det är så att min älskade Iron Maiden t-shirt har blivit för liten. Jag köpte den när jag var och såg dom i Göteborg, för kanske 5 år sen? Jag ville ju inte kasta den bara för att jag inte kan använda den. Så, planen var att sy en (stick)väska av den.
Jag blev faktiskt nöjd med den. Den är långt ifrån "perfekt", alltså den är sned och lite så, men ändå blev den som jag ville ha den.
Jag ville ha kvar t-shirtkänslan, så jag använde halskanten till handtag.


Och ärmarna till fickor. Jag sparade sömmar och detaljer för lite hårdrockskänsla. :-) (Hur hårdrockig är man om man syr en stickväska av en Iron Maiden t-shirt?)



Men nu har jag iaf en helt unik och alldelles egen stickväska!! *ler stort*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert, Snyggt!!!

Anonym sa...

Kul och läcker ide

~●Helena Pettersson●~ sa...

Fränt! :)

mc-chick sa...

Tack! Jag är mycket nöjd. Jag och väskan var på stickkafé igår och den fyllde sitt syfte alldelles utmärkt!