söndag 16 november 2008

Chevalier

Idag började jag sticka Chevalier mittens i mitt nyspunna Röda Havet. Egentligen borde jag inte valt ett mönster med flätor till detta lite röriga garn, dessutom vet jag inte om garnet kommer räcka. Men ändå känns denna kombination helt rätt för mig.

Jag kommer korta ner vantarna en hel del, dels för att jag läst på Garnlivets blogg att hon tyckte dom blev för långa och dels då för att garnet förhoppningsvis ska räcka. :-)
Jag stickar dom med magic loop och sticka 4 mm.
Det är en otroligt tillfredställande känsla att sticka i garn jag har spunnit själv! :-)
Jag har oxå börjat spinna lite på Östersjön oxå, bara lite. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med Chevaliers vantarna!! Jag ska göra ett par nya till mej bara jag får sjalen i pälsullgarn klar först.*suck* Faktiskt inte så kul garn att sticka i....

Anonym sa...

Härliga färger. De blir nog jättefina. från Sonia